Filmy lata 50., homoseksualizm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje lata 50., homoseksualizm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Śledzimy życie i burzliwy romans dwóch mężczyzn, którzy muszą stawić czoła wojnie, protestom i zarazom.

Skowyt

6,1
San Francisco, rok 1957. Poemat Allena Ginsberga pt. Skowyt (ang. Howl), który niedawno wszedł na rynek, wywołuje duże poruszenie wśród społeczeństwa. Film ukazuje wydarzenia, które ukształtowały artystę oraz skutki jego dzieła, które w znaczący sposób przyczyniło się do rozpowszechnienia ruchu hippisowskiego, buntu wśród młodych ludzi przeciwko ówczesnemu porządkowi rzeczy.

Lenny

7,4
Dokument o amerykańskim komiku Lennym Bruce.


W 1957 roku prawnik żydowskiego pochodzenia, Fritz Bauer, odkrywa niezbite dowody świadczące o wine Adolfa Eichmanna, hitlerowskiego pułkownika, odpowiedzialnego za organizację masowych transportów Żydów do obozów zagłady, obecnie ukrywającego się w Buenos Aires.
Historia 40-letnej (od lat 50. do lat 90. XX wieku) miłości policjanta Toma, nauczycielki Marion i kuratora muzealnego Patricka.
Jest rok 1952, w Québec City. 16-letnia Rachel (Suzanne Clément), niezamężna i ciężarna, pracuje w kościele. Przepełniona wstydem nie obciąża winą młodego księdza w tajemnicy spowiedzi. W 1994 roku Pierre Lamontagne (Lothaire Bluteau) powrócił do Quebecu, aby wziąć udział w pogrzebie ojca. Spotyka się ze swoim przybranym bratem Markiem (Patrick Goyette), który zaczął kwestionować swoją tożsamość i wyrusza na poszukiwanie swoich korzeni. Rozpoczyna się dochodzenie dwóch braci w poszukiwaniu biologicznego ojca. Przeszłość i teraźniejszość zbiegają się w złożoną sieć intrygi.

Godziny

7,4
Clarissa Vaughan (Meryl Streep) jest nowojorskim wydawcą. Laura Brown (Julianne Moore (I)) jest gospodynią domową żyjącą w latach '70. Virginia Woolf (Nicole Kidman) jest pisarką, którą ogarniają myśli samobójcze. Każda z tych kobiet, jest inna, każda z nich żyje w innej epoce. Łączy je jedna rzecz - książka "Pani Dalloway" napisana przez Virginię...
Joe Buck, młody chłopak z Teksasu, chce zostać żigolakiem w Nowym Jorku. Bierze więc swój czarny, kowbojski kapelusz, tranzystorowe radio i rusza na podbój. Na miejscu zastaje jednak zepsuty i bezlwględny świat. Poznaje jednak Rizza, emigranta, który żyje na skraju nędzy. Z czasem okaże się on, jedynym przyjacielem Bucka. Razem będą musieli walczyć o przetrwanie w wielkomiejskiej dżungli.

Kinsey

6,9
Liam Neeson pojawia się w roli Kinseya, człowieka, który w roku 1948 nieodwracalnie zmienił amerykańską kulturę, publikując książkę Sexual Behaviour in the Human Male. Przeprowadzając wywiady z tysiącami ludzi, pytając ich o najbardziej intymne aspekty ich życia, Kinsey uwolnił społeczeństwo od ciężaru sekretów i wstydu, społeczeństwo, którego seksualne praktyki były przedmiotem najbardziej strzeżonego tabu. Jego praca wywołała jedną z najbardziej zagorzałych publicznych dyskusji ubiegłego wieku. Debata ta nie słabnie aż po dziś dzień. Ukazując technikę osławionych już, opracowanych przez Kinseya wywiadów, film opowiada o niezwykłej drodze naukowca od początków jego kariery do międzynarodowej sławy. Alfred Kinsey urodził się jako syn inżyniera, jednocześnie kaznodziei w szkółce niedzielnej (John Lithgow). Buntując się przeciwko purytańskiej obyczajowości i według niego fałszywej pobożności rodzinnego domu, zafascynowany naturą i nauką, Kinsey kończy zoologię na Harvardzie. Przez lata specjalizował się w badaniach osy owocówki.
Ameryka lat 50-tych. Frank (Dennis Quaid) - przystojny, odnoszący sukcesy biznesmen i jego żona Cathy (Julianne Moore), która dzieli swój czas pomiędzy wychowywanie dzieci, utrzymywanie domu oraz działalność dobroczynną tworzą wzorcową rodzinę... do czasu, gdy okaże się, że Frank ożenił się z Cathy tylko po to, by ukryć swoją homoseksualną naturę. Cathy zaczyna coraz więcej czasu spędzać na miłych rozmowach z młodym, czarnoskórym ogrodnikiem Raymondem (Dennis Haysbert). W społeczności, która toleruje odmienność o tyle, o ile wydaje się jej ona nieszkodliwa i pozostaje niewidoczna, a sztuczność relacji międzyludzkich jest normą - zachowanie członków rodziny Whitakerów nie ma racji bytu...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…